Bejelentkezés

Ha már regisztráltál, csak lépj be!

Regisztráció nélkül is be tudsz lépni, ha rendelkezel t-online.hu, t-email.hu, vagy freemail.hu email címmel, és megadod az ehhez tartozó jelszavad.

Regisztráció

Regisztrálj és élvezd az előnyöket:

  • Válassz több száz film és sorozat közül
  • Nézz élő tv-műsorokat számítógépen, táblagépen vagy okostelefonon

Első belépés a TV GO-ra

Rendszereink szerint már rendelkezel t-online.hu, t-email.hu vagy freemail.hu email címmel, vagy korábban Telekom szolgáltatás igénybevételéhez email címeddel regisztráltál már, így most nem kell regisztrálnod. Mivel még nem használtad a TV GO szolgáltatást emiatt a TV GO használatához kérjük, fogadd el a felhasználási feltételeket!

Ezen az érzelmi hullámvasúton még Cumberbatch mellett is féltünk

  • TV GO
  • 2018. 07. 04., 18:47

A Patrick Melrose ritka madár a sorozatok között, és nem is való mindenkinek: iszonyúan meggyötör, mégis mindenképp érdemes látni.

Az ötrészes minisorozat első perceiben az angol aranyifjú, Patrick Melrose (Benedict Cumberbatch) épp megtudja, hogy apja meghalt. A reakcióból egyből leszűrhető, hogy itt bizony hiba van a gépezetben a kedves papával kapcsolatban, ráadásul Patrick is a százas zsepi helyett a drogokhoz nyúl először. Szépen és lassan építkezve, az öt rész alatt sok-sok flashbacken keresztül kiderül a szörnyű titok: apja nyolcéves koráig többször megerőszakolta a kisfiút. Az önmagában is gyomorforgató és megbocsáthatatlan dolgot az az ignorancia tetézi igazán borzasztóvá, amivel édesanyja viszonyul az esethez: struccpolitikát folytatva bizonygatja magának, hogy semmi baj nincs, és fiáért mindent megtesz, közben inkább az alkohol és a gyógyszerek oltalmazó mámorába menekül. Ennek köszönhetően nehéz csodálkozni azon, hogy Patrick kemény drogos lesz, aki időnként összerakja az életét, csak azért, hogy aztán még mélyebbre süllyedjen. Láttunk már sok ilyen történetet, de ebben a nagyon komoly családi drámába oltott arisztokrata-Trainspotting legmegrázóbb része, hogy nem fikció.

Sir Edward St Aubyn saját életét vetette terapikus jelleggel papírra: a regény megírásakor ultimátumot adott magának – vagy kiírja magából a borzalmakat, vagy megöli magát. Végül szerencsére az előbbit választotta, a Patrick Melrose-könyveknek óriási sikere lett. Olyannyira, hogy mikor Benedict Cumberbatcht egyszer a Wikileaks-film kapcsán Redditen arról faggatták a rajongók, melyik könyv szereplőjét játszaná el legszívesebben, azt válaszolta, hogy Patrick Melrose-t.

Kívánsága teljesült is, St Aubyn pedig nem is kívánhatott volna jobb megszemélyesítőt Cumberbatchnél. Az már jó ideje bizonyos, hogy az angol színész BÁRMIT el tud játszani, a masszív drogmámorban, depresszióban és gyötrelemben tipródó Patrickként szintén tökéletes. Ráadásul hiába választ Cumberbatch mindig nagyon körültekintően merész szerepeket, a lecsúszott drogos nőcsábász karaktere első blikkre furcsán is hangozhat az esetében, de mégis száztíz százalékosan teljesít. Hugo Weaving Smith ügynöke gombszemű kölyökvidra volt ahhoz képest, amit Patrick szadista apja szerepében a színész alakít, de Jennifer Jason Leigh is hasonlóan vérfagyasztó élményt nyújt instabil anyaként.

A Patrick Melrose-történetből komplett pszichológiaszakok tudnának szakdolgozathegyeket írni, annyira részletesen és aprólékosan szól az emberi természetről és a családon belüli viszonyokról. Hiába vannak az angol arisztokrácia csúcsán, utaznak nyaranta csodálatos toszkán villákba, és van meg mindenük, mélységesen romlott ebben a világban mindenki. Patrick az első részekben még elkényeztetett dúsgazdag nyikhajnak tűnik, aki csak mert miért ne-alapon drogozza szanaszét magát, nem feltétlenül szimpatikus módon. Ahogy viszont egyre inkább belemászunk emlékeibe, ha nem is bólogatunk együttérzően, de maximálisan megérthető, miként tesz valakit a családja igazi emberi ronccsá, és bár a Patrick Melrose nehezen értelmezhető sikertörténetként, a végén mégis kapunk egy kis fellélegzést. Mindehhez remekül passzol a dúsgazdag családi díszlet: hiába csilli-villi minden, a fetsményszerű kompozíciók és rideg arisztokratikus környezet tökéletesen asszisztálnak a falak közt zajló drámákhoz. Ráadásul akármilyen komor a történet, St Aubyn mesterien szövi bele a legfeketébb iróniát, sok olyan pillanatot eredményezve, ahol elszégyeljük magunkat, mikor nevetünk.

A Patrick Melrose nem az a darálós sorozat, amin egy fáradt szombat délután ebéd és vacsora között el lehet vegetálni. Hiába öt részes csak, fajsúlyosabb, mint a legtöbb sokévados sorozat, ráadásul részről részre jócskán megvisel. Még ha fáj is nézni, mindenképp érdemes látni: Benedict Cumberbatch a tőle megszokott profisággal tolmácsol egy olyan történetet, ami letaglózó őszinteséggel beszél a családon belüli erőszakról, a megbocsátásról, a mérgező szülőkről, a függőségről, a lelki békéről, a depresszióról – mindezt úgy, hogy végig rémisztően valóságos marad.

Képek forrása: Showtime

Mi a TV GO? Egy szórakoztató portál, ahol filmeket, sorozatokat és tévéműsorokat nézhet, friss hírekkel és filmes cikkekkel kiegészítve. Mindez bárhol, bármikor, bármilyen regisztrált készüléken (számítógép, okostelefon, tablet). Regisztráljon, és válogasson a TV GO kínálatából!

Filmek Neked!

A WikiLeaks-botrány

Színes, magyarul beszélő, amerikai filmdráma (2013)

A mindenség elmélete

Színes, magyarul beszélő, angol életrajzi dráma (2014)

Legendás állatok - Grindelwald bűntettei

Színes, magyarul beszélő, amerikai-angol fantasy, családi kalandfilm (2018)

Aquaman

Színes, magyarul beszélő, amerikai-ausztrál akciófilm, kalandfilm, fantasy (2018)