Bejelentkezés

Ha már regisztráltál, csak lépj be!

Regisztráció nélkül is be tudsz lépni, ha rendelkezel t-online.hu, t-email.hu, vagy freemail.hu email címmel, és megadod az ehhez tartozó jelszavad.

Regisztráció

Regisztrálj és élvezd az előnyöket:

  • Válassz több száz film és sorozat közül
  • Nézz élő tv-műsorokat számítógépen, táblagépen vagy okostelefonon

Első belépés a TV GO-ra

Rendszereink szerint már rendelkezel t-online.hu, t-email.hu vagy freemail.hu email címmel, vagy korábban Telekom szolgáltatás igénybevételéhez email címeddel regisztráltál már, így most nem kell regisztrálnod. Mivel még nem használtad a TV GO szolgáltatást emiatt a TV GO használatához kérjük, fogadd el a felhasználási feltételeket!

Nyomokban Han Solót tartalmaz

  • TV GO
  • 2018. 09. 26., 14:49

Felmerült már benned, milyen lehetett Han, ahogy suhancként a birodalmi pilótasuli büféjében dobozos kakaót kér? Ezt nem ebből a filmből fogod megtudni, és nem csak amiatt, mert a kakaó elfogyott.

Általában nem a jó filmek ismérve az, hogy színésztanárt kell fogadni a főszereplőhöz, a rendezőpárost meg a féltávnál kirúgják. Általában az sem a jó filmek ismérve, hogy a filmtörténet egyik ikonikus karakterét hasznosítják újra, és akarnak mindenáron eredettörténetet rittyenteni köré. A Solo ennek megfelelően nem is lett kiemelkedően jó film, de botrányosan pusztulatos sem: csak egy látványos, agyatlan tucatakciófilm egy halom szereplővel, akiket már régóta ismerünk. Ez máshol nem fájna annyira, de ha a Star Warsszal csinálják ezt, akkor annál fájdalmasabb, hogy még csak gyűlölni sem lehet tisztességesen, hanem simán elevickél a középszerűségben.

Persze mindehhez hozzá kell tenni azt is, hogy nem sok olyan franchise van, ami ekkora elvárásokkal nézne szembe. Az, hogy három éve a Disney felélesztette a mítoszt, és azóta futószalagon jönnek évente az új filmek, sokak szemében elértékteleníti a szériát. Ráadásul ezúttal az egyik legizgalmasabb, de egyúttal a legkockázatosabb szereplőhöz nyúltak.

Ron Howard egyáltalán nem rossz rendező, hanem az utóbbi időben az a típus, aki mindig ugyanazon a színvonalon hozza az amerikai blockbustereket – Inferno, A Da Vinci-kód, Angyalok és démonok, Hajsza a győzelemért – mind egyszernézős tisztességes iparosmunka. Sokat elmond, hogy a Disney éppen őt választotta, amikor a Phil Lord-Christopher Miller rendezőpárost lapátra tette. Ez a húzás azt sugallta: egy olyan ember vigye vászonra Solo történetét, aki nem kockáztat, de a középszerűséget profin hozza. És Howard tette is a dolgát.

Irreálisan nagy feladat hárult Alden Ehrenreichra, neki annak a Harrison Fordnak a nyomdokaiba kellett lépnie, akinek a neve összeforrt Han Solóéval. Az már önmagában sem kis teljesítmény, hogy az utóbbi évek egyik legnagyobb hollywoodi castingján ő bizonyult a legjobbnak – nagyjából az összes, 30 körüli fiatal férfiszínészt meghallgatták a többhónapos válogató során. Ehrenreich csibészes mosolya jó belépőkártya lehetett a Falconba, ráadásul a Coen-testvérek Ave, Cézár című filmjében sokan felfigyeltek a fiatal amerikai srácra. A színészi hiányosságaival kapcsolatos pletyka persze tudatos marketingfogás is lehetett, hogy így tompítsanak kicsit a hatalmas elvárásokon, Ehrenreich ugyanis nem játszik rosszul, csak épp hiányzik belőle az a karizma, amivel Harrison Ford megtöltötte a karaktert.

Ráadásul az sem segít túl sokat a karakteren, hogy nem vesződtek túl sokat a forgatókönyvvel, Solo azért Solo, mert szájbarágósan végigmagyarázzák, mi az a 4-5 vonás, amitől döglik a légy. Mindezt úgy, hogy a film végig egy pofátlan fanservice legyen: először megdobban a szívünk, amikor látjuk a később a Falconban fityegő aranykockákat, de mikor negyvenedjére mutatják, már túl sok.

A történetbe is fölöslegesen bonyolódtak bele az írók: az alapszituáció szerint Han Qi’rával elmenekülne arról a pöcegödör-bolygóról, ahol nyomorognak, ám a lányt hátra kell hagynia. Bánatát egyetlen esélyébe fojtja: birodalmi pilóta lesz, illetve csak lenne, mert onnan is kivágják, hogy aztán egy hatalmas katyvasszá alakuljon a történet, amely során sokan halnak meg, mindenki elárul mindenkit, és végül csak eljut azért álmai nőjéhez is.

Nem mintha nem tenne jót a filmnek a rengeteg ármánykodás, elvégre egy nagyrészt csempészközösségben játszódó történettől elvárni, hogy ne legyenek árulók olyan, mintha egy gilisztát tanítanánk cigánykerekezni. Mindezt viszont úgy teszik, hogy szinte kötelező jelleggel adagolják a drámai pálfordulásokat, és a végén már annyira érdektelenné teszik a rengeteg cselszövéssel a valódi „tettesek” kilétét, hogy valószínűleg még azt is rezignált arccal fogadtam volna, ha a fináléban maga Darth Vader ugrik ki egy mosógépből és bendzsózni kezd.

Ezen pedig az sem segít, hogy rengeteg a töltelékjelenet és a fölösleges szál. Tobias Beckett, aki Han mentora például érdekes figura, de teljesen kihasználatlan, ráadásul Woody Harrelsontól is csak annyit vártak el, hogy játssza el önmagát. De neki legalább még meg is lenne a helye a történetben, nem úgy, mint például a feleségének, akinél érdektelenebb halált nem sokat tapasztaltunk a messzi-messzi univerzumban. Egy szerencsénk, hogy Csubakka szokás szerint stabilan és pofátlan fanservice-menet nélkül hozza a szerethető wukit, na meg, hogy legalább Lando szerepére megfelelő embert találtak. Donald Glover maximálisan beleéli magát tarkabarka köpenyeibe, ráadásul Landot még a forgatókönyvíróknak is sikerült érdekessé tenniük. Ahogy pedig az már elvárható, a történetet elég látványos köntösbe csomagolták, bár sokan fanyalogtak a film fakó és sötét látványvilága miatt, kifejezetten jól állt a filmnek ez az eddigiektől kicsit eltérő, kevésbé csilli-villi stílus.

Sokat elmond a filmről, hogy egyelőre nagy a csend a folytatásról, pedig Ehrenreich, ha minden igaz három filmre szerződött le. Ráadásul a film is úgy ér véget, hogy megágyazzon valami sokkal bombasztikusabbnak, ennek érdekében még egy régről előhúzott egykori nagyágyút is visszaparancsoltak a csatasorba.

A Solo átlagos akciófilmnek tökéletes, ha sikerül elvonatkoztatnunk, hogy a filmtörténet egyik legkirályabb alakjának eredettörténetét nézzük. Han Solo esetében pedig az átlagos az a jelző, ami nem fér meg egy mondatban a főhőssel, mégis sikerült Ron Howardéknak a legmenőbb űrcsempészből egy teljesen átlagos akcióhőst faragni.

Akit érdekel, miként jutott hozzá Han a Millenium Falconhoz, esetleg fényt derítene rá, mi az ördög az a Kessel-futam, az a válaszokat a TV GO-n találja!
- Solo: Egy Star Wars-történet

Mi a TV GO? Egy szórakoztató portál, ahol filmeket, sorozatokat és tévéműsorokat nézhet, friss hírekkel és filmes cikkekkel kiegészítve. Mindez bárhol, bármikor, bármilyen regisztrált készüléken (számítógép, okostelefon, tablet). Regisztráljon, és válogasson a TV GO kínálatából!

Képek forrása: Jonathan Olley - © 2018 - Lucasfilm Ltd.