Bejelentkezés

Ha már regisztráltál, csak lépj be!

Regisztráció nélkül is be tudsz lépni, ha rendelkezel t-online.hu, t-email.hu, vagy freemail.hu email címmel, és megadod az ehhez tartozó jelszavad.

Regisztráció

Regisztrálj és élvezd az előnyöket:

  • Válassz több száz film és sorozat közül
  • Nézz élő tv-műsorokat számítógépen, táblagépen vagy okostelefonon

Első belépés a TV GO-ra

Rendszereink szerint már rendelkezel t-online.hu, t-email.hu vagy freemail.hu email címmel, vagy korábban Telekom szolgáltatás igénybevételéhez email címeddel regisztráltál már, így most nem kell regisztrálnod. Mivel még nem használtad a TV GO szolgáltatást emiatt a TV GO használatához kérjük, fogadd el a felhasználási feltételeket!

A bohémság, mint jövedelmező vállalkozás

  • TV GO
  • 2019. 03. 16., 11:38
  • Dráma

We are the Champions, We will rock you, Don't stop me now, Love of my life. Néhány dalcím azok közül, amikkel egy világhírű zenekar egész történetét le lehetne írni. És egy zenekar, a Queen, akinek mindezt a világ köszönheti. No meg egy Rami Malek nevű srác, akinek abban a kihívásokkal teli megtiszteltetésben lehetett része, hogy eljátszhatta Freddie Mercury-t.

Igazából sosem voltam egy nagy Queen rajongó, de nem is abba a generációba születtem. És itt lenne most jogos a kérdés, hogy akkor a Rolling Stones-t és a Metallica-t miért szeretem? Hiszen azok sem annyira az én, mind inkább a szüleim generációjának zenéje. Nos, a Queen nekem már akkor is legenda volt, amikor először hallottam róluk. Generációs szakadék, hogy dalaikat leginkább csak átiratokból és feldolgozásokból, különféle mixekből ismertem meg. De talán pont ezért is volt tökéletes, hogy hosszú évek várakozása után, végül elkészült az a bizonyos Bohemian Rapsody című életrajzi dráma, ami a Queen egyik dalából merítve, bemutatta a zenekar egész történetét. Mert így, ha nem is azért, mert Queen bolond vagyok, hanem mert a filmeket imádom, vágytam rá, hogy leüljek és megnézzem. Kiváncsi voltam rá, hogy hogyan született meg az a bizonyos Queen? A bulvárlapok ugyebár előszeretettel cincálták már akkor is, és még ma is a zenekar frontemberének, Freddie Mercurynak a nemi hovatartozását, illetve végzetes betegségét, és lássuk be, a mai generációkban is inkább ez az, ami hírként él és terjed. Egészen addig, amíg meg ne nézik a filmet. Mert ez a film lett annyira realisztikus, ízléses, kifinomul és szívek-lelket tépően romantikus, hogy már én is más szemmel látom a Queen sztorit.

Minden kezdet nehéz

1970-et írunk, amikor is a későbbi Freddie Mercury (Rami Malek), eredeti és kevésbé vonzó nevén Farrokh Bulsara, még a Heathrow-n pakolja a csomagokat. Amikor viszont éppen nem pakol, éjszakai klubbokba jár együttesek koncertjeit hallgatni. Akkori kedvenc bandáját, a Smile-t követve, egy hirtelen ötlettől vezérelve a félénk Bulsara a koncert után letámadja a banda gitárosát, Brian May-t (Gwilym Lee) és dobosát Roger Taylort (Ben Hardy) - akiket egyébként éppen akkor dob az énekesük -, hogy nem vennék e be a bandába a lelépett tag helyére? Hogy sorszerű e, hogy Bulsara éppen akkor toppan be a banda életébe és énekli le nekik a csillagokat is az égről, amikor a korábbi vokalista távozik, ki tudja? Mindenesetre a Queen életében és karrierjében a jókor és jó helyen szlogen, már-már hagyománnyá vált az évek során. Kiegészülve tehát Farrokh-kal, nem megfeledkezve a banda basszusgitárosáról, John Deacon-röl (Joseph Mazello) sem, a banda Queen-é avanzsálódva, egy hajmeresztő vállalkozással nekivágnak a világhírnévnek.

pop.inquirer.net

Annak, ami nem az a könnyen jött, könnyen ment fajta, sőt. Hogy mennyi idő, munka, áldozat, összetartás és konfliktus szőtte be valójában a Queen évtizedeit, az az, amit a filmből mi is jobban megismerhetünk.
Számomra a filmig csupán egy Freddie Mercury létezett, a film után viszont már kettő: a közéletben félénk és visszahúzódó, magának való, zavarodott srác, és az, aki a színpadra kiállva olyan emberfeletti erővel és befolyással bír a közönsége felett, hogy a szájtátott pislogáson túl, már tényleg te sem vagy képes megszólalni.

foxmovies.com

Amikor a banda egy hirtelen, Freddie-s ötlettől vezérelve eladja a furgonjukat, hogy az árából felvegyenek pár dalt egy stúdióban, bevallom, kicsit azért megállt bennem az ütő, hogy úristen, ebből hogyan lesz világhír, meg hogyan lesz Queen?! De aztán, ahogyan szépen lassan bontakozik ki a történet, ahogy a bandatagok egyre jobban megismerik egymást és nyitni kezdenek egymás ötleteire - még akkor is, ha azok elvetemültek - és ahogyan az alkalmazkodás, a kreativitás és persze a változatlanul elképesztő húzások mind sikert sikerre halmoznak, valahogy megnyugszom el picit.
Miután Farrokh jogi értelemben is nevet változtat, a banda pedig aláír egy lemezszerződést az EMI Records-al, finoman elkezd a film maga is hangulatot és vonalat váltani. Ennek oka pedig nem más, mint Mary Austin (Lucy Boynton).

foxmovies.com

A nagybetűs NŐ, akiről Freddie élete végéig úgy beszélt, mint az egyetlen nő, akit valaha igazán szeretett. A nő, aki mellett valahogy megváltozott az élete. Aki mindig is hitt benne és támogatta, aki azonban nem tudta nőként elfogadni, hogy Freddie nem a nőkhöz vonzódik. Ennek ellenére elfogadta őt és szerette, amíg csak élt, noha az igazi boldogságot már egy másik férfi oldalán találta meg. Freddie számára ez örökre törés maradt, de büszkén és elegánsan viselte a döntést, a döntésüket, hiszen tudta, hogy kettejük kapcsolata mindig is egyedi lesz és csak az övék marad. A film pedig ezt is fantasztikusan, könnnyfakasztó hangulatfestéssel kínálja fel a nézőnek, ami néhány közös fotóból és romantikus dalból ennyire azért sosem jött volna át igazán.

Közben eljön 1975, a nagy durranás éve: a banda úgy dönt, hogy szakít az EMI-vel, mert a lemezkiadó menedzsere, Ray Foster nem engedi kismelezre a Bohemian Rhapsody-t, ami szerinte túl hosszú ahhoz, hogy a rádiók egyáltalán egyszer is lejátszák azt. Úgyhogy a Banda szépen beint az EMI-nek és tovább lép, Freddie pedig, búcsúzóul csak ennyit üzen Ray-nek: "Örökre elhíresülsz arról, hogy TE vagy, aki elvesztette a Queen-t."

A döntés ellenére a Bohém rapszódia mégis adásba kerül és igen nagyot szól, még ha nyomokban meg is osztja a kritikusokat és a rajongókat. A Queen sikerei pedig tovább folytatódnak, ám a 80-as években a tagok közt elkezd generálódni a stílusbeli különgségből eredő feszültség és a frontember allűrjei is szárba szöknek, ami végül az énekes ideiglenes kiválását és szólókarrierre való összpontosítását eredményezi. A döntést ő maga hozza meg és közli a többiekkel enyhén lekezelő stílusban, akik bár nyelni köpni nem tudnak, elfogadják az elfogadhatatlan. A következő években Freddie csak is a CBS-es szóló karrierjére koncentrál, s míg zeneileg a csúcson van, lelkileg teljesen elkezd szétesni. Az akkorra már önmagában rendezni látszódó magánéletét egy Paul Prenter nevű férfival osztja meg, aki, mint amolyan menedzser féle (is) vesz részt az életében, de lássuk be, elég szarul csinálja. Orgiákat szervez, feslett alakokkal tölti meg Freddie müncheni házát, a Freddie-nek szóló üzeneteket és telefonokat pedig rendre eltitkolja. Kisajátítja magának az énekest, akárcsak egy irigy gyerek a másik játékát. Egy magányos estén aztán beállít hozzájuk Mary, aki látja, hogy Freddie teljesen a padlón van, egyedül, magányosan, barátok nélkül, elveszve... A kép, amit itt festenek róla olyan, akár egy az esőben, a buszmegállóba kidobott kiskutya látványa. A kettejük együtt töltött pár perce azonban, nem csak hogy rendkívül megható érzelmileg, de Freddie hátralévő életének is a sorsfordítója lesz. Mary ugyanis bejelenti, hogy várandós, de ennek ellenére ott van vele, mert fontos neki és nem akarja olyan állapotban látni, amilyenbe éppen sodródni hagyja magát. Mary fejmosásának hatására, akitől megtudja, hogy élete lehetősége vár rá a Queen-nel a Live Aid koncerten - amiről Paul szintúgy elfelejtett neki szólni -, kipenderíti a selyemfiút és léha sleppjét, majd leszegett fejjel összehívja a bandát és mindenkitől férfiasan bocsánatot kér. S teszi mindezt azért, mert rájön, hogy neki igenis a Queen a második családja és nélkülük ő csupán csak egy jó hang, emberség nélkül. És mert félelemből egy klinikán AIDS-tesztet végeztet magán, ami nem várt eredménnyel zárul... Megpecséltelődni látszó hátralévő élete "szerencsére" visszarángatja őt a földre és megmutatja neki a helyes irányt, amihez sűrű bocsánatkéréseken, alázaton és megbánáson át vezet az út. Az eredmény viszont nem marad el: a srácok megbocsájtanak neki, a család újból összekovácsolódik, a Queen pedig zenetörténelmet írva, az utolsó utáni pillanatban végül mégis felléphet a Live Aid-en Londonban. Eme legendás 20 percükkel pedig, nemcsak hogy életük koncertjét adhatják az egész világ előtt, élő adásban, de a fellépés céljának, az adománygyűjtésnek is hatalmas lökést adnak.
S hogy lesz e happy end a sztori végén? Naná! Jim Huttonnak hívják, aki, akár csak Mary, élete végéig hű társa marad a Bohém Rapszódia legnagyobb királyának és annak összes cicájának is.

people.com

Hogy mi lenne velünk a Bohém Rapszódia és Rami Malek zseniálisan bevállalós alakítás nélkül? Egyszerű: sohasem ismerhettük volna meg Farrokh Bulsara igaz történetét. A magányos, magának való, zárkózott, fura fogú, bevándorló fiút, aki a hangja mögött tele volt kétségekkel, elvárásokkal és bizonyítási vággyal, a szíve mélyén pedig szeretettel, mély érzésekkel, érzelmekkel, empátiával és odaadással, daccal és makacssággal, amiknek kifejezésére, számára a zene volt az egyetlen fegyver.

A Queen világsztárrá válásának pedig, immáron te is a részese lehetsz, mert a Bohém Rapszódia már a TV GO kínálatában is megtalálható!

Illusztráció forrása: ewn.co.za

Mi a TV GO? Egy szórakoztató portál, ahol filmeket, sorozatokat és tévéműsorokat nézhet, friss hírekkel és filmes cikkekkel kiegészítve. Mindez bárhol, bármikor, bármilyen regisztrált készüléken (számítógép, okostelefon, tablet, okostévé). Regisztráljon, és válogasson a TV GO kínálatából!

Kategóriák: Dráma

Filmek Neked!

Bohém rapszódia

Angol-amerikai életrajzi dráma, zenés film (2018)

Need for Speed

Színes, szinkronizált, amerikai akciófilm (2014)

Bogyó és Babóca - 13 új mese

Színes, magyar rajzfilm (2010)

Agymanók

Színes, magyarul beszélő, amerikai animációs film (2015)