Bejelentkezés

Ha már regisztráltál, csak lépj be!

Regisztráció nélkül is be tudsz lépni, ha rendelkezel t-online.hu, t-email.hu, vagy freemail.hu email címmel, és megadod az ehhez tartozó jelszavad.

Regisztráció

Regisztrálj és élvezd az előnyöket:

• Válassz több száz film és sorozat közül
  • Nézz élő tv-műsorokat számítógépen, táblagépen vagy okostelefonon

Első belépés a TV GO-ra

Rendszereink szerint már rendelkezel t-online.hu, t-email.hu vagy freemail.hu email címmel, vagy korábban Telekom szolgáltatás igénybevételéhez email címeddel regisztráltál már, így most nem kell regisztrálnod. Mivel még nem használtad a TV GO szolgáltatást emiatt a TV GO használatához kérjük, fogadd el a felhasználási feltételeket!

Filmen, ahogy biztosítókötél nélkül döntött rekordot a legendás csúcsvadász

• TV GO
  • 2019. 03. 14., 15:56
  • Dokumentum, Minden, ami TV

Az Amerikai Filmakadémia zsűrije Oscar-díjjal ismerte el a National Geographic Alex Honnold portréját és emberfeletti teljesítményét bemutató dokumentumfilmjét. Premier március 17-én, a csatorna műsorán.

Elvárosiasodott életünk során ritkán mászunk fára vagy kerítésre, de ha lehetőségünk adódna se biztos, hogy sikerrel vennénk az akadályt. Ma már megtehetjük, hogy hobbiból, szakemberek kíséretében termekben vagy alacsonyabb természeti képződmények szikláin mászkáljunk, de nem is olyan régen még élet-halál kérdése volt az ebbéli tudományokban való jártasság.

Elszoktunk a magasságtól és kikészülünk, ha meglátunk valakit odafent - vagyunk ezzel mi és gondolják másképp azok az eszeveszett kalandorok, akik fittyet hányva a veszélyre önszántukból, szorgalomból vagy éppen szerelemből öltenek hegymászó felszerelést, hogy halált megvető bátorsággal hódítsák meg a világ legbrutálisabb természeti formáit.

A Yosemite Nemzeti Parkban található több mint 900 méter magas El Capitan bazaltszikla a hegymászó sport nagyhala, amit még kötéllel is szinte lehetetlen meghódítani, no pláne anélkül. Alex Honnold, a világhírű sziklamászó a kötél nélküli hódítást választotta kihívásként az „oroszrulett-olimpián” amit, ha sikerrel teljesít életben marad, máskülönben meghal. A különc sportember és a világ legmeredekebb sziklafalának küzdelmét vette filmre a dokumentumfilmes rendezőpáros, Elizabeth Chai Vasarhelyi és Jimmy Chin. Oscar-díjas munkájuk a Free Solo – mászókötél nélkül Alex Honnold, a legvakmerőbb sziklamászójának portréját festi meg lélegzetelállító felvételekkel.

A 100 perces alkotás egyszerre hátborzongató thriller és intim portré egy sportemberről, aki a testét, a lelkét, a szellemét egyetlen célnak rendeli alá: véghezvinni a lehetetlent.

„A Free Solo egy igazán személyes hangvételű film. Mivel én is egy hegymászóhoz mentem feleségül, ezért fontosnak tartottam bemutatni a mászáshoz kapcsolódó érzelmi hátteret is. Egyrészt Alex részéről, az ő belső párbeszédeit, vívódásait feltárva, másrészt a barátnője és családtagjai érzelmeit is, akik tele vannak kétségekkel és félelemmel. Több olyan megindítóan őszinte jelenetet rögzítettünk, amelyek rám is óriási hatással voltak, és mindig emlékezni fogok rájuk.” – nyilatkozta Vásárhelyi.

A filmből hamar kiderül, hogy Honnold is ugyanolyan ember, mint bárki más: beleszeret egy lányba, és a figyelme elterelődik az edzésekről, sőt sérülések is nehezítik a felkészülését. A készítők minden értelemben nagy mélységeket és magasságokat tárnak elénk: az intim emberi pillanatok olyan látványos felvételekkel váltakoznak, melyek láttán magunk is szédülni kezdünk.

Free Solo – mászókötél nélkül premier március 17-én, vasárnap 22 órakor a National Geographic csatornán.

Mi a TV GO? Egy szórakoztató portál, ahol filmeket, sorozatokat és tévéműsorokat nézhet, friss hírekkel és filmes cikkekkel kiegészítve. Mindez bárhol, bármikor, bármilyen regisztrált készüléken (számítógép, okostelefon, tablet). Regisztráljon, és válogasson a TV GO kínálatából!

Forrás: National Geographic

Kategóriák: Dokumentum Minden, ami TV

Filmek Neked!

Kandalló TV

A lobogó tűz látványával és hangulatával szeretnénk Önnek és családjának kellemesebb, melegebb légkört teremteni (2017)

Apróláb

Színes, magyarul beszélő, amerikai animációs film (2018)

Meg - Az őscápa

Színes, magyarul beszélő, amerikai akciófilm (2018)

Jégvarázs

Színes, magyarul beszélő, amerikai animációs film (2013)