Bejelentkezés

Ha már regisztráltál, csak lépj be!

Regisztráció nélkül is be tudsz lépni, ha rendelkezel t-online.hu, t-email.hu, vagy freemail.hu email címmel, és megadod az ehhez tartozó jelszavad.

Regisztráció

Regisztrálj és élvezd az előnyöket:

  • Válassz több száz film és sorozat közül
  • Nézz élő tv-műsorokat számítógépen, táblagépen vagy okostelefonon

Első belépés a TV GO-ra

Rendszereink szerint már rendelkezel t-online.hu, t-email.hu vagy freemail.hu email címmel, vagy korábban Telekom szolgáltatás igénybevételéhez email címeddel regisztráltál már, így most nem kell regisztrálnod. Mivel még nem használtad a TV GO szolgáltatást emiatt a TV GO használatához kérjük, fogadd el a felhasználási feltételeket!

Scarlett Johansson feneke egy műalkotás

Scarlett Johansson feneke egy műalkotás

  • Lavicska Zsuzsanna
  • 2014. 07. 10., 09:38

Melyik festményről mintázta Hitchcock a Psycho híres házát, miért viselt királykék szaténruháját Quentin Tarantino Djangója, és miért nem öncélú a Scarlett Johansson fenekén hosszan elidéző kamera? Öt olyan híres filmjeleneteket mutatunk, amelyeket műalkotások inspiráltak.

Psycho (1960)

Alfred Hitchcock egy Edward Hopper festmény alapján választotta ki Norma Bates, a pszichopata gyilkos hidegrázós házikóját a Psycho című filmjében. De nem csak ez az egy kép, hanem a festő egész életműve, és az általában magányosnak és csapdába esettnek ábrázolt figurái is inspirálták a rendezőt a főhős, és a történet hangulatának megalkotásában.

Aljas utcák (1973)

A vagány Johnny Boy (Robert De Niro) belépője a vörösben úszó bárban, majd ölelkezése Charlie-val (Harvey Keitel), mindez lassított felvételen, felejthetetlen Martin Scorsese-filmjelenet. A rendezőt Caravaggio festményei inspirálták, amelyekben főleg az fogta meg, hogy alakjait általában egy esemény kellős közepén ábrázolja, amikor mindannyian mozgásban vannak. „Olyanok a kompozíciói, mint egy modern film beállításai. Nagyszerű rendező lett volna.”

Elveszett jelentés (2003)

Bill Murray egyszerre vicces és megalázó whiskyreklám forgatásának jelenetein, és a film magával ragadó hangulatán kívül azt a méretes bugyit is nehéz feledni, amelyben Scarlett Johansson heverészik magára hagyottan a tokiói hotelszobában Sofia Coppola Elveszett jelentés című filmjében. A kezdő képen, az ágyon oldalvást fekvő színésznő testét látjuk deréktól lefelé, amely beállítást John Kacere festőművész fehérneműs művei inspiráltak. Aki figyel, később a film egyik jelenetében megpillanthatja magát a festményt is a hotel egyik folyosóján.

A faun labirintusa (2006)

Guillermo del Toro mesésen hátborzongató filmjében, a kis Ofélia a saját világába menekül a fenyegető valóság elől. A spanyol polgárháború borzalmai, a brutálisan erőszakos és hatalmas mostohaapa, és haldokló édesanya mellett a kislány találkozik egy faunnal, tündérekkel, és egy szemeit a tenyerén hordozó ijesztő Sápadt Emberrel. Ezt a félelmetes figurát, és a jelenetet, amelyben leharapja egy tündér fejét, a rendező egy Goya festményről mintázta.

Django elszabadul (2012)

A forgatókönyvben Quentin Tarantino még púderkékre képzelte a felszabaduló rabszolga, Django díszes öltözetét, amelyet nagy körültekintéssel választ magának. A film jelmeztervezője azonban egy interjúban elmesélte, hogy nagyon zavarta őt a színválasztás, mert úgy érezte, hogy hetvenes évek hangulatot fog árasztani a ruha. Ezért megmutatta a rendezőnek Thomas Gainsborough A kék fiú (The Blue Boy) című festményét, amire Tarantino rögtön lecsapott. „Nézzen ki úgy, mint A kék fiú!”

(Via: Flavorwire)

Filmek Neked!

A Faun labirintusa

Színes, szinkronizált mexikói-spanyol-amerikai fantasztikus thriller (2006)

A tégla

Színes, szinkronizált, amerikai thriller (2006)

Gru 2

Színes, magyarul beszélő, amerikai animációs film (2013)

Aquaman

Színes, magyarul beszélő, amerikai-ausztrál akciófilm, kalandfilm, fantasy (2018)