Bejelentkezés

Ha már regisztráltál, csak lépj be!

Regisztráció nélkül is be tudsz lépni, ha rendelkezel t-online.hu, t-email.hu, vagy freemail.hu email címmel, és megadod az ehhez tartozó jelszavad.

Regisztráció

Regisztrálj és élvezd az előnyöket:

  • Válassz több száz film és sorozat közül
  • Nézz élő tv-műsorokat számítógépen, táblagépen vagy okostelefonon

Első belépés a TV GO-ra

Rendszereink szerint már rendelkezel t-online.hu, t-email.hu vagy freemail.hu email címmel, vagy korábban Telekom szolgáltatás igénybevételéhez email címeddel regisztráltál már, így most nem kell regisztrálnod. Mivel még nem használtad a TV GO szolgáltatást emiatt a TV GO használatához kérjük, fogadd el a felhasználási feltételeket!

A legszexibb magyar színésznők a hatvanas években

A legszexibb magyar színésznők a hatvanas években

  • Lavicska Zsuzsanna
  • 2014. 08. 18., 11:00

Bár az 1960-as évek magyar filmjeiben a meztelenség a szocialista jó erkölcs szellemében továbbra sem volt jellemző, azért akadt néhány csodaszép színésznő, aki nem hőkölt vissza az erotikus jelenetektől. Titkos szenvedélytől fűtött szerető, kibomló vörös hajzuhataggal a fűben pucérkodó szépasszony, tökéletes melleit láttatni engedő Éva, és szerelmesen szeretkező törékeny szépség. Ők a hatvanas évek magyar filmjeinek legszexibb színésznői.

5. Domján Edit

Az érzékenységével, titokzatosságával és meleg tekintetével csábító színésznő legelső filmjében, a Két emelet boldogság című vígjátékban valódi férjével, Kaló Flóriánnal alakít egy cuki házaspárt. Az ornitológus férj, és a könyvtáros feleség kapcsolatát új kihívások elé állítja a saját lakásba költözés, de a kisebb meghibásodásoktól eltekintve („- Édes, nem folyik a víz. - Ki kell nyitni a csapot, édes!”) intelligens szerelmesen vészelik át a nehézségeket. 1963-ban Jancsó Miklós Oldás és kötés című filmjében Domján, a vívódó fiatal sebész (Latinovits Zoltán) szeretőjét, Mártát formálta meg, akivel egy egész házibulit bujkálnak végig, egymást titkon folyton megérintve, szerelmesen kínlódva.

Domján első igazi filmfőszerepét az Új Gilgames című drámában kapta, amelyben egy tragikus szerelmi történetbe keveredik Darvas Ivánnal. A hatvanas évek végén szerepelt Az alvilág professzora című krimiben, majd a hetvenes években már csak tévéfilmekben tűnt föl. 1969-ben elvált Kaló Flóriántól, majd beleszeretett Szécsi Pálba, és 1972-ben öngyilkosságot követett el. Domján Edit ragaszkodott hozzá, hogy szerepeinek megformálásába mindent beleadjon, mert szerinte azonnal meglátszik, ha valaki rutinból játszik.

4. Venczel Vera

Az ország törékeny és szépséges Vicuskája, aki bátran megharcol a gonosz Jumurdzsákkal, már az Egri csillagok filmváltozata előtt is forgatott. Az 1967-es Egy szerelem három éjszakája című film főszerepe volt az első komoly feladata, amelyet még főiskolásként vállalt el. A II. világháború alatt játszódó alkotásban, Venczel a szerelmes Júliát alakítja, aki a besorozás elől bujkáló költő szerelmével összebújva tölti a maradék időt, ami még jutott nekik.

Venczelnek a sztárságot az Egri csillagok hozta el, de emlékezeteset alakított az Isten hozta, őrnagy úr! című, Örkény István Tóték című művéből készült Fábri Zoltán filmben is. A színésznő huszonhárom évesen formálta meg a sokkal fiatalabbnak látszó Ágikát, aki a Tót család többi tagjával együtt mindent megtesz, hogy a labilis idegzetű őrnagy (Latinovits Zoltán) jól érezze magát. Egy alkalommal kombinéban fel is ajánlkozik a morcos katonának, akinek azonban csak azon jár az esze, hogy „mit csinál a kedves papa abban a budiban?”. Venczel Vera öt évtizedet filmezett végig, legutóbb a Poligamy című romantikus komédiában láthattuk.

3. Béres Ilona

Az arisztokratikus szépségű színésznő, aki sosem tartotta magát díva alkatnak, húszévesen tűnt föl az Esős vasárnap című filmben, amely négy bájos középiskolás lány szerelmein keresztül illusztrálja a szocialista jó erkölcsöket. A szerelemről még mit sem sejtő lány szerepét Az aranyember Tímeája, majd Szabó István Álmodozások kora című alkotása követte, amelyben Bálint Andrással lófráltak a rakparton a tavaszi hóesésben.Béres Ilona nagyon hamar lett sikeres, folyamatosan forgatott, következett A kőszívű ember fiai, az Aranysárkány, és hírnevével együtt nőtt irigyeinek száma is, ő azonban megtanulta elviselni, ha nem szimpatikus.

A hatvanas évek végén pert indított a Mafilm ellen, mert az egyik forgatáson olyan hosszan kellett a hideg vízben állnia, hogy lebetegedett, és kórházban ápolták. Béres megnyerte a pert, és ekkor derült ki, hogy a magyar színészeket nem biztosítják a forgatások idejére. A pereskedés után azonban a színésznőt többé nem hívták játékfilmekbe, szinte csak tévéfilmes szerepeket kapott. Utoljára a Moszkva tér gondoskodón ellenszenves igazgatónőjeként láthattuk a vásznon.

2. Moór Marianna

A hatalmas kékszemű, szabályos szépségű Moór Marianna tizennégy évesen kapta első filmszerepét A tettes ismeretlen című drámában. Az 1958-ban bemutatott film után minden nyáron forgatott, érettségizni is egy jelenetből szaladt el. Hiába lett nagyon korán híres és vált szexszimbólummá, nem szerette a szerepléssel járó hacacárét és a rajongás sem kápráztatta el. A Sára Sándor fényképezte Sodrásban című filmben Böbét alakította, később hozzáment a filmeshez, és született egy fiuk. Az ember tragédiája című tévéfilmben Évaként egy szál fügefalevéllel takarva, speciális tangában, félmeztelenül bújt Ádámhoz, így az egész ország megcsodálhatta a melleit.

Az Alfa Romeó és Júlia című romantikus komédiában Valit, a Vilibe (Latinovits Zoltán) szerelmes szépséges ám nem túl okos lányt alakította, akitől a férfi szívesen szabadulna, amikor belép a képbe a vonzó doktornő (Ruttkai Éva). Az ötödik pecsétben kurtizánként, a szerepből adódóan természetes módon ismét nem szemérmeskedett. A színésznő színházi szerepei mellett a hetvenes-nyolcvanas éveket is végigfilmezte, nemrég egy interjúban azonban jogosan állapította meg, hogy „az érett nő a magyar filmben nem divat”.

1. Szegedi Erika

A különlegesen szépen ívelt szájjal és orral megáldott színésznő eredetileg balerinának készült, de kislány korában egy orvosi vizsgálaton megállapították, hogy túl magasra fog nőni, ezért új szakma után nézett. A Színiakadémia elvégzése után huszonegy évesen szerepelt először filmben, a Kertes házak utcája című 1963-as alkotásban, amelyben mindenki a maga módján, de masszívan boldogtalan. Még ugyanebben az évben eljátszott egy vagány ejtőernyőst Makk Károly Utolsó előtti ember című filmjében, és a továbbiakban végigfilmezte a hatvanas éveket. Huszárik Zoltán csodálatos remekműve, a Szindbád, amelyben Florentinát, a sírkövek és vadvirágok között pucéran felkínálkozó szépasszonyt alakította, szakmai és magánéletében is fordulópontot jelentett a színésznő számára.

Szegedi Erika először nemet mondott a szerepre, mert nem akart levetkőzni, de a rendező végül addig győzködte, amíg el nem vállalta. A régi katonai temető fejfái között bolyongva Florentina kissé ügyetlenül védelmezi az erényét az ellenállhatatlan Latinovits Zoltánnal szemben, ugyanis egy szempillantás alatt anyaszült meztelenül láthatjuk a fűben. Kibomlik a csodaszép vörös hajzuhatag, párzanak a bodobácsok, Szindbád pedig elégedetten hallgatja az elalélt nő bókjait („Olyan a hangja, mint a gordonkáé”). A film operatőrét Sára Sándort olyannyira lenyűgözték a látottak, hogy beleszeretett, majd hamarosan feleségül is vette a színésznőt. A házaspár lánya Sára Júlia filmrendező.

Filmek Neked!

Naftalin

Magyar film (1978)

A labda

Színes, magyar tévéfilm (1973)

A Grincs

Színes, magyarul beszélő, amerikai animációs film (2018)

Nagyfiúk

Színes, magyarul beszélő, amerikai vígjáték (2010)