Bejelentkezés

Ha már regisztráltál, csak lépj be!

Regisztráció nélkül is be tudsz lépni, ha rendelkezel t-online.hu, t-email.hu, vagy freemail.hu email címmel, és megadod az ehhez tartozó jelszavad.

Regisztráció

Regisztrálj és élvezd az előnyöket:

  • Válassz több száz film és sorozat közül
  • Nézz élő tv-műsorokat számítógépen, táblagépen vagy okostelefonon

Első belépés a TV GO-ra

Rendszereink szerint már rendelkezel t-online.hu, t-email.hu vagy freemail.hu email címmel, vagy korábban Telekom szolgáltatás igénybevételéhez email címeddel regisztráltál már, így most nem kell regisztrálnod. Mivel még nem használtad a TV GO szolgáltatást emiatt a TV GO használatához kérjük, fogadd el a felhasználási feltételeket!

Nem hisszük el: Sigourney Weaver 65!

Nem hisszük el: Sigourney Weaver 65!

  • Vajda Judit
  • 2014. 10. 08., 20:15

Október 8-án lett 65 éves Sigourney Weaver. Habár az Oscar-jelölt színésznőt a legtöbben ikonikus szerepével, az Alien-filmek Ellen Ripley-jével azonosítják, emiatt leginkább kőkemény akcióhősnőként él az emlékezetünkben, a szülinapja remek alkalom arra, hogy megemlékezzünk róla, milyen sokoldalú is valójában.

AZ ELLENÁLLHATATLAN FEMME FATALE

Érdekes, de a színésznőt már idősebb korában, ötven felett találták meg a veszélyesen vonzó nőiességét kidomborító szerepek. A Sundance-nyertes Mostohám a zsáneremben (2000) Weaver karaktere a saját mostohafiát csábítja el – igaz, akaratán és tudtán kívül. Az történik ugyanis, hogy a 15 éves csodagyerek, Oscar beleszeret mostohaanyjába, csakhogy mielőtt felfedné az érzelmeit, úgy alakul, hogy Eve helyett annak barátnője ágyában köt ki. Ebben a filmben emiatt a színésznő még nem tudott kibontakozni femme fatale-ként – nem úgy, mint az egy évvel későbbi Szívtiprókban.

A romantikus komédiában Weaver egy szélhámosnőt alakít, aki lányával (Jennifer Love Hewitt) szövetkezve csalja ki a férfiak pénzét (a palimadarak közt találjuk például Ray Liottát). Amikor viszont felfigyelnek egy igazi nagyvadra (Gene Hackman), konfliktus alakul ki köztük, mivel a fiatalabb szélhámosnő nem akarja levadászni ezt a prédát (főleg miután megismerkedik egy szimpatikus fiatalemberrel) – a Weaver alakította „Ulga Yevanova” viszont teljes mellbedobással kezdi meg az idős és gazdag férfi behálózását.

A VICCES KOMIKA

A Galaxy Quest – Galaktitkos küldetés című Star Trek-paródiában Tim Allen és Alan Rickman oldalán Sigourney Weaver levitézlett sorozatszínésznőt alakít – méghozzá szőkén! A sztori szerint a haknizó egykori sztárokat tévedésből igazi űrlények találják meg, akik a segítségüket kérik egy galaktikus küzdelemben. S hiába nem értenek egy űrhajó navigálásához, hőseink elindulnak a küldetésre, hiszen újra övék lehet a főszerep. Weaver ezzel szemben ugyanilyen szívesen vállalja el komédiák mellékszerepét is: a Bébi mamában Tina Fey és Amy Poehler oldalán van néhány remek pillanata a szülni nem képes nők számára béranyákat kiközvetítő ügynökség vezetőjeként, aki – ezzel is bosszantva a hozzá forduló elkeseredett nőket – az ötvenes éveiben is gyereket vár.

A Már megint te?! című 2010-es vígjátékban a színésznő ismét az egyik főszerepet játszotta: annak a lánynak a nagynénjét, aki kegyetlenkedéseivel még a gimiben folyamatosan megkeserítette a főhősnő, Marni életét, viszont most, évekkel később kiderül, hogy hozzámegy a bátyjához. Az esküvőre való készülődés közben kiderül, hogy a Weaver által alakított nagynéni és Marni anyja (Jamie Lee Curtis) szintén a legnagyobb ellenségek voltak a középiskolában, és az ellenszenv mit sem csitult az évtizedek során, így teljes erőbedobással folytatódhat az egyre inkább eldurvuló szurkapiszka.

A DRÁMAI HŐSNŐ

Legmegrázóbb alakítását a sztár minden bizonnyal A halál és a lányka című 1994-es Polanski-filmben nyújtotta, melyben egy traumatizált dél-amerikai asszony felismerni véli szomszédjában azt a kihallgató tisztet, aki politikai aktivista tevékenysége miatt évekkel korábban sorozatosan kínozta és megerőszakolta. A nő, Paulina foglyul ejti gyanúsítottját, hogy bebizonyítsa az igazát. Csakhogy az amúgy is nehéz helyzetet tovább bonyolítja, hogy Paulina szemét a kínzások idején legtöbbször bekötötték, férje – aki amúgy is két tűz közé került – így nem tudja eldönteni, higgyen-e neki és támogassa-e őrült tervét. A feltáruló múlt borzalmai és a drámai szituáció mellett az egyetlen helyszín (Paulináék lakása) és a kevés szereplő (a filmben jórészt csak a három említett személyt látjuk) visz további feszültséget a műbe.

A mélyen emberi, keserédes Hósütiben Weaver ismét Alan Rickmannel játszott együtt. Egy középkorú autista nőt alakított, akinek lányát stopposként felvette Rickman figurája, de balesetet szenvedtek, és a lány meghalt. A férfi, lelkiismeretétől hajtva, felkeresi a nőt, és különös barátság alakul ki köztük. A színésznő elképesztő hitelességgel és érzékenységgel jelenítette meg az autista figurát (ennek érdekében egy időre összeköltözött egy autista asszonnyal), aki – a filmes kliséktől eltérően – nem matekzseni vagy tehetséges fejszámoló, csak egy sérült ember, aki emeletes ágyban alszik, nem bírja elviselni, ha bemennek a konyhájába, van egy trambulinja, szereti a csillogó dolgokat és a havat.

REJTÉLYEK KÖZÉPPONTJÁBAN

A Tökéletes másolat című thrillerben Weaver egy kriminálpszichológust formál meg, aki nem mozdul ki a lakásából, amióta megtámadta egy pszichopata sorozatgyilkos. Helen így a négy fal közül nyújt segítséget a rendőrségnek, amikor egy olyan szadista bűnöző kezd tevékenykedni a városban, aki korábbi sorozatgyilkosok bűntényeit majmolja. A másoló gyilkos az egyre szaporodó gyilkosságok mellett hamarosan Helennel is felveszi a kapcsolatot, ami miatt a nőben nemcsak a régi trauma erősödik fel, de konkrétan ismét veszélybe kerül az élete – főleg miután kiderül, hogy a pszichopata Helen egykori, azóta bebörtönzött támadójával is kapcsolatban áll…

A falu a rejtélyes-misztikus és egyúttal nagyszabású-bombasztikus filmek mesterének, M. Night Shyamalannak a Hatodik érzéket, A sebezhetetlent és a Jeleket követő alkotása, amiben egy, a világtól elzárt, erdő mélyi falu kisközösségét ismerhetjük meg, amelynek tagjai rettegésben élnek az otthonukat fenyegető titokzatos szörnyek miatt. Az erdőben élő szörnyek és a falu lakói között fennálló paktum (miszerint ha az emberek nem lépnek be a területükre, a lények nem bántják őket) azonban sérül, amikor az egyik fiatal lakos átvágni készül az erdőn, hogy orvosságot szerezzen. Ezt a falu szinte minden lakosa, köztük a fiatalember anyja is (őt játssza Weaver) megpróbálja megakadályozni, ami lassanként olyan fordulatokhoz vezet, hogy a fal adja a másikat. A színésznő szerepe a filmben nem túl nagy, de megjelenése nagyban hozzájárul A falu rendkívül erős atmoszférájának kialakításához.

AZ INTRIKUS NŐSZEMÉLY

Sigourney Weavert olyannyira nem lehet beskatulyázni, hogy negatív szerepet is kapott szép számmal. Az egyik legfontosabb ezek közül Mike Nichols (Diploma előtt, Közelebb, Charlie Wilson háborúja) Dolgozó lány című alkotása. A film főszerepét Melanie Griffith játssza: az általa megformált elnyomott kis titkárnőt főnöke semmibe veszi, lelkesedését és ambícióját letöri, és ellopja egy ötletét – az utóbbi teremtést formálja meg Weaver, akinek a főhősnő azonban visszavág, hiszen kényszerű távollétében (egy síbalesetben eltöri a lábát, és emiatt ágyba kényszerül) átveszi a helyét, titkárnő helyett főnöknek adva ki magát. Csakhogy minden csont összeforr egyszer, és az aljas főnöknő visszatér…

Az 1997-es Hófehérke – A terror meséjében a színésznő egy vérbeli, velejéig romlott karaktert formálhatott meg, magát a gonosz mostohát. A filmben ugyan a címszereplőt Lillinek, Weaver figuráját pedig Claudia Hoffmannak hívják, a mű bevallottan és egyértelműen a Grimm testvérek meséjének egyáltalán nem tündérmeseszerű, kegyetlen és horrorisztikus feldolgozása. A Hófehérke – A terror meséjében a színésznő tökéletes gonosz banya: kevély, az őrületig féltékeny, egyszerre vonzó, csábító asszony és – nagyszerű maszkjának köszönhetően – félelmetesen rút öreg boszorkány, aki mindenre képes, hogy eleméssze világszép és ártatlan mostohalányát.

Ha a szülinapja alkalmából szívesen nézne Sigourney Weaver filmeket, akkor jó helyen jár, hiszen a TV GO rendszerében most egyetlen kattintással érheti el az alábbi alkotásokat:

- MÁR MEGINT TE?
- SZÍVTIPRÓK
- A GYILKOS MÉDIUM
- VÁMPÍRCSAJOK

Filmek Neked!

Már megint Te

Színes, magyarul beszélő, amerikai vígjáték (2010)

A gyilkos médium

Színes, szinkronizált, spanyol-amerikai thriller (2012)

Vámpírcsajok

Színes, szinkronizált, amerikai horror-vígjáték (2012)

Automata

Színes, magyarul beszélő, spanyol sci-fi (2014)